woensdag 12 september 2007

Mijn Lees Verhaal

Mijn geschiedenis van het lezen
Het begon allemaal toen ik klein was met verhaaltjes, ik werd
toen ik werd vaak voorgelezen.
Later toen ik wat ouder werd, begon ik veel strips telezen.
Mijn vader had heel veel stripboeken thuis liggen
van onder andere: “olivier bommel, lucky luke,
suske en wiske, michael valiant etc…”
Later ben ik boeken gaan lezen, ik ben tot de
conclusie gekomen dat lezen in een boek niet echt wat voor mij is.
Strips las ik ook heelveel maar toch kijk ik liever een film
of speel een game op mijn PC.


Mijn lees metafoor
Zo vlug als water (iets heel snel kunnen lezen)
Iemand de les lezen (iemand vertellen waar het op staat)
Met iets kunnen lezen en schrijven (er goed mee om kunnen gaan)


PopUp indruk
Het boek ziet er voor mij dik en oninteressant uit, het is voor mij een dikke pil die ik nooit zou gaan lezen. Ik krijg een druk beeld van dit boek juist omdat de typografie zo snel en druk op je afkomt. Als ik de teksten zo lees van het boek PopUp is het een media boek die gaat over de botsing tussen oude en nieuwe media.

Mijn verwachting van dit boek zijn niet groots, mede omdat ik er ook niet echt geïnteresseerd in ben. Het boek PopUp trekt mijn aandacht totaal niet.Wat ik wel van dit een media gerelateerd boek is aangezien we op het IAM zitten.
De ondertitel van dit boek beschrijft gelijk wat het boek inhoud. Zouden ze dat niet doen, dan zou het boek met zijn vormgeving alleen maar een irritante PopUp zijn.

Wat mij aan dit boek opvalt, is dat de schrijvers waarschijnlijk dit boek zo op je af willen laten komen alsof het een pop up is. Druk en Irritant.De Tekst op de voorkant maakt het boek druk eveneens als het smerig groene rechthoekje op de voorkant en achterkant van de kaft.De typografie die op het boek wordt gebruikt is zowel politiek, journalistiek en media gericht.

Het boek is een uithangbord voor het nieuwe media gebruik op de computer.
Pop up’s, banners, spam het komt direct op je af als een irritante reclame boodschap.

Een ding doet dit boek wel en dat is opvallen.

Geen opmerkingen: